Första skoldagen

Hejsan:)

Hur har ni haft det idag? Min dag har varit helt okej,men det var med blandade känslor jag tog ( den nya ) bussen in till skolan. Turen har ändrats sedan förra året,så vi åker även runt Fägre numera. Alltså åker både jag,Josse och Hanna samma buss,och Bori en annan,vilket är synd. Det sämsta med den nya turen är att nu kommer vi hem lite senare än vad vi brukar,vilket innebär att jag kommer få rusa hem imorgon för att sedan åka iväg till Töreboda.

Idag i skolan gick vi till det nya klassrummet,som ser mycket ljusare ut än det förra. Vi fick inte sitta vart vi ville,utan blev utplacerade i grupper som vi ska sitta. Sedan fick vi schema och en massa info. Sedan gick vi och " hissade flaggan " i gympasalen och lärarna presenterade sig. Därefter lite rast och sedan mer info och så fick vi skåpsnycklar,fick vi äntligen gå och äta. Sedan gick vi till NO:n och fick lite böcker och så. Sedan var det gympasalen igen för att lyssna på valen i Elevens val. Därefter gick vi till våra klassrum och valde vad vi ville ha. Därefter vad det slut,ca 14.20.

Ganska lugnt:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0