Godmorgon!

Japp,ni läste rätt! Jag har nämligen sovit tills nu,för idag är jag nämligen ledig från praon för att jag jobbt övertid två dagar denna veckan. Man får ju egentligen inte vara mer än 8 timmar,men vem bryr sig,haha :P. Men nu ska jag berätta lite om min praovecka!

Måndag har jag redan skrivit om,så jag börjar här med tisdag.

Tisdag:
Idag började vi med samma som måndagen,som släppa ut hästarna,mocka och så. Stannade sedan kvar till halv 5 och tittade på en hopplektion,eftersom jag kännde den som skulle träna. Efter det åkte vi till Töreboda ridhus för att provhoppa en av deras nya hästar. Det gick jättebra,och vi kom hem ca 20.00,så hade jobbat i 10 timmar,så på Onsdagen började jag vid 10.00 istället för 08.00.

Onsdag:
Idag började jag,som sagt vid 10.00. När jag kom dit mockade jag två boxar hon inte hunnit klart med,för hovslagaren hade kommit,för att sko deras nya häst. Framhovarna gick bra-men inte bak! Hon sparkade omkring sig och var helt galen. Hovslagaren kom vid ca halv 10,och var klar sedan vid kvart över 12! Vi fick ringa veterinären som fick komma och ge henne lugnande. Jag slutade vi 15.00,eftersom jag skulle till Tuna på information på kvällen.

Torsdag:
Var den nästan intressantaste dagen på hela veckan. Jag började vid 10.00,och vi förberedde inför kvällen,då vi skulle till Örebrotravet,där en av deras hästar skulle tävla,Lady Diva. Vi åkte sedan vid halv 5,och var framme vid ca kl.18.00. Diva skulle starta i lopp 10,näst sista loppet vid tjugo över 9 på kvällen. Hon har kommit 5:a två gånger förut,men vi ville inte ha för stora förväntningar.

När hon sedan travade in på banan var hon lite uppspelt,men inte hetsig. Kusken han trava henne ett par varv runt i lugnt tempo. Sedan var det dags för start,och Diva var med i fram. Men brecis i starten,sprang nummer 6 fram. Omstart! Typiskt också tänkte vi. De andra fick stopp på sina hästar ganska snabbt,men kusken fick inte stopp på Diva, så han lät henne trava runt banan ett helt varv! Nu orkar hon aldrig! tänkte vi.

Start igen . Diva är med framme i klungan. Nu går starten! Vi ser inget på andra sidan där starten är. Men vi hör att Diva ligger 3:a! När hon kommer förbi oss på långsidan vid stallarna ligger hon 2:a. När hon kommer in på andra varvet ligger hon fortfarande 2:a,men på långsidan framför oss leder hon! Men på upploppet går nummer 14 om,men Diva är 2:a!
det var väldigt bra! :D

Vi var inte hemma förens nästan 24.00, i stallet,och var hemma här vid halv ett på natten. Därför är jag ledig idag och kunde sova lite längre:P hör av mej senare igen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0