Äntligen fredag

Hejsan!

Slappar efter en ganska kul dag i skolan:) Josse var tyvärr fortfarande sjuk,och har vart det hela veckan,men för övrigt hade vi kul!

Ska skriva upp en del av de dialoger vi har haft:D

I matsalen:

Någon: snart öppnar nya affärer i Maxi.

jag: ja, till exempel Din sko.

Hanna,(som tror jag pratar om Boris skor av någon anledning):
vaddå hennes sko?

jag: va? ja men Din sko!

hanna,(som nu tror jag pratar om hennes skor):
Vaddå min sko?

jag: Men hanna, affären din sko!

Hanna: jasså,du menar den!

Lite missförstånd där :P mer kommer!

Senare i matsalen.

hanna: när börjar vi?

En i klassen,Evelina: halv tolv!

Hanna: när börjar vi?

Jag: halv tolv sa hon!

Hanna: När börjar vi?

Bori: Men Hanna,halv tolv! Vi sa ju det!

Hanna: Jaha!!!!

haha,hanna lite trött just då ;)

Sedan gjorde jag en lite tabbe:

I klassrummet:

Bori: Började vi inte klockan två?

Jag: nej, tio över tror jag, annars hade Anna kommit vid det här laget.

Bori och hanna: Anna?
Jag: ja, Anna i Engelska!

Bori: För det första,har vi inte engelska,utan matte,annars skulle vi inte ha med oss matteböckerna!

Hanna: pch för det andra har vi inte Anna i matte utan Margareta!

jag: ojdå!

När vi sedan slutat för dagen,och vi går ut ur klassrummet. Där sitter en gammal klasskompis som inte går i våran klass längre. jag säger: "Titta,där är David", samtidigt som jag vänder huvudet åt det hållet men fortsätter att gå. "Tjoff"!!!
Helt plötsligt märker jag att det tar stopp och att jag gått rakt in i en i 7:an! Då menar jag rätt in!! Han flyttade sig ju inte åt sidan trots att han måste ha sett att jag kollade åt ett annat håll. Det tycker jag han borde ha gjort :p

Blev ett långt inlägg det här:) Men måste ju få plats med allt kul som händer. jaja,hörs en annan dag/ jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0