Hemma igen

Tjena!

Då var man hemma igen då. Kom hem ca kl. 15 och har därefter hunnit med att göra klart svenska,kolla Gossip girl och manekängat min häst :P
Känner mej nöjd med helgen,men också trött för det blev ganska mycket igår och så har jag blivit hes och tjock i halsen också. men ska till skolan imorgon i alla fall,så får vi se sedan.

När vi åkte upp i fredags gjorde vi inte alls så mycket,utan slappade mest och käkade lite godis som vi köpt på den stora godisbutiken som ligger på vägen till Stockholm. En affär med 500 sortes godis och en massa klubbor och tuggumin och sånt. Lite slappt så där.

På Lördagen sedan vaknade jag vid ca kl.8,och affärerna öppnade 11. Blev skjutsade till Mörby centrum av min faster så tog vi T-banan till Östermalms torg. Därefter käkade vi lunch på Kungsgatan på pizza och Taco Bar:) Drog sedan vidare till Sturegallerian,och kollade där inne. Låg mest dyra affärer där,men hittade Zara på övervåningen. Därefter drog vi oss bortåt Drottninggatan och väl där lämnade min pappa och min brorsa oss och åkte till Grönan istället. Men jag och mamma gick omkring där och kollade och provade och handlade. Kan visa till nästa helg vad jag köpt för något,men en del blev det.

Efter många timmars shopping hoppade jag ocm mamma på bussen och åkte till Grönan. Var ju sista Sommarkrysset,så vi skulle titta på det och sedan åka hem. Vi kom dit ca 17.30 och jag åkte då Kvasten och gick lustiga huset. Lyckades trycka i mej lite strips också och sedan väntade vi på att klockan skulle bli åtta. Vi stod precis vid staketet och det var otroligt kallt! Mina händer höll på att förfrysa.

sedan hände en lite skojjig sak. Vi stod där vi staketet,när en ansvarig för Sommarkryssset kommer och frågar oss om vi vill sitta inne på en av bänkarna ( ni vet dom gröna som är reserverade)! jag och mamma bara " Öh,visst" och fick gå in och sätta oss. Pappa och brorsan kom en liten stund senare,men fick imte plats,så de fick stå utanför. Men med ca 10 minuter kvar bytte jag med honom så han också fick sitta där inne. Lite kul det där:)

Sedan åkte vi hem och idag så åt vi lite Brunch och sedan åkte vi hem. Packade ner mina nya kläder i en resväska jag fått av min fasters mans mamma. En lite resväska på hjul med lås och allt. Liten och alldeles lagom åt mej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0