Torsdag

Jag hatar orientering. Kännde redan på morgonen att det var en dålig dag. Försov oss till ca 07.10 (bussen kommer typ då) och fick panik.Ingen bil heller har mamma att skjutsa oss till skolan i. Mormor får rycka ut. Kommer till skolan 08.05. Lennart är sen. Vilken tur.

Efter tre lektioner och lunch är det dags för buss till Mostugan. Där går vi till starten och startar. Jag,Bori och Hanna. Frida och Amanda kommer i kapp oss så småning om.Första 4 kontroller går bra. Tills Hanna gör en mindre kul upptäckt.

Hanna: Vi har sprungit fel!

Alla: Va?

Hanna: Vi är typ en km fel!

Amanda och Frida springer tillbaka samma väg vi kom. Jag Bori och hanna genar och kommer ut på en grusväg som vi börjar gå på. Plötsligt:

Bori: Tyst! jag hör något!

jag och hanna stannar.

Bori: det är Willie!

Jenny: och Andre,Frida och Amanda!

Jag och bori genar mellan granarna och träffar på typ halva klassen bestående av Frida,Amanda, Willie,Andre, Stefan och Andreas D. Alla letar efter konroll 5. Alla går i grupp och till slut kommer vi ut på ett sandtag.

Alla: nu går vi tillbaka och skiter i de två sista kontrollerna!

Stefan och Andreas ärbeslutna att hitta dem och lämnar våran grupp som försöker hitta mål. Till slut lyckas vi. När Stefan och andreas kom i mål vet jag inte.

Efter detta äventyr är jag helt säker: jag HATAR orientering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0