veckorna går och går...

Hallå på er.

Imorgon är det fredag igen. Ännu en vecka har gått och det blir helg. Ska plugga lite engelska i helgen då vi har prov på torsdag. Har haft två uppifter hittills som vi fått betyg på,svenska och so. So prov hade vi förra veckan och fick då se att jag fick ett lägre betyg än jag enligt läraren skulle ha! Jag hade alltså spikat VG- frågorna och missat lite på en del G-frågor. Lite klantigt. Till svenskan då. Vi har jobbat med dikter. Vi gick ut en dag för att "känna", "lukta","smaka" och "lyssna" på hösten. Utifrån det skulle vi sedan skriva en egen dikt. Vi skulle dessutom välja en dikt ur en bok och skriva diktanalys på den. Vi skulle också läsa den för klassen med inlevelse. hade jag gjort en liten grej extra hade jag fått VG sa läraren. Då var vi återien där vid det där dumma G+! Men på engelska provet blir det annat som gäller! :P

För er som undrar varför det inte står något under "resor",så kommer det att komma. Tänkte börja med att ladda upp bilder från Egypten därpå,men för att de ska bli så stora som möjligt behöver de ladda ca 15 minuter var,och då tar det en massa tid. så jag kommer börja jobba med kategorin så snart bredbandet är installerat och klart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0