Lördag

Idag blev det shopping i Mariestad. Vi åkte dit vid elva-tiden,och började då på JC,där jag köpte tredagars-biljett till Törebodafetivalen. Billigt som sjutton var det nu på förköp,bara 260 kr för ungdomar. Efter det gick vi till kappahl gör att leta reda på en BH med avtagbara band. Utbudet på såna där var väldigt dåligt,så det slutade med att jag köpte en grön-vit bikini. De var randiga,och fanns i tre olika färger: Grön-vit,gul-vit och röd-vit. Ångrar lite nu efteråt att jag inte köpte en röd-vit också,men om den finns kvar nästa gång så blir den lätt min.

Mamma och min brorsa gick sedan ut på torget och köpte glass medans jag kollade lite på Vero Moda. Jag köpte ett långt mintgrönt linne där,jag har två såna sedan tidigare men de är grymt bra att ha. Jag tog det på presentkortet som jag fick i present.

Efter en liten paus med glass så gick vi vidare till Lindex där jag hittade min BH med avtagbara band. Lite dyrare än vad jag hade tänkt mej,men så blir det ibland.

Vi åkte sedan vidare till Yngves skomode,där det var utförsäjning på skor då affären ska stänga. 50 % på förra årets skor,och 30 % på vårens skor.

Då kommer vi till en liten tabbe som jag gjorde. Jag hade bestämt mej för ett par skor . Eftersom de låg i hyllan där det var 50 % blev jag totalt chockad när tanten i kassan säger att de kostar 995 kr! Det var tydligen bara 30 % på dem. Jag kollar då på mamma, som ler och nickar. Jag lämnar fram kortet,fortfarande chockad,och betalar för skorna. När vi sedan åker i bilen till Willys så diskuterar vi skorna. Jag bara:

- Fan vilka dyra skor! Det skulle ju vara 30 % och ändå kostar de 995!

mamma: -Va? vaddå 995?

Jag: - ja, fan vad dyra de var!

Mamma: -Ja,men de kostade ju inte så mycket

Jag: - nähä?

mamma: -Nej,de kostade ju 395!

Jag tar upp kvittot och kollar. Och visst står det 395 kr!

Fattar inte hur jag kunde höra så fel på priset. Jaja,det var ju tur att de inte kostade 995 i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0