Träning idag

Hejsan:)
Anledningen till att jag bloggar så tidigt idag är att jag sedan ska på träning i Mariestad,och sedan är det läxa tills imorgon. Maten var inte klart,så jag tänkte att jag kunde passa på nu.

I skolan har vi hittils haft två nationella prov,båda i svenska. Idag  var det dags för uppsatsen och jag valde att skriva ett dabattinlägg. Det andra som fanns att väla på var en historia/berättelse,novell eller krönika. Valet stod mellan debattinlägg och krönika,men efter att ha försökt göra en krönika i huvudet,kom jag fram till att det lät mer som en historia än som en krönika,så jag valde det andra altenativet. Det tog ca 2 timmar eftersom jag skrev rent också,jag hade glömmt styckindelning,så jag var tvungen att fixa det. Nu hoppas jag bara att vi får tillbaka läsförståelsen eller uppsatsen efter lovet. Man är tvungen att ha godkännt på 2 av 3 delar,annars är man inte godkännd i svenska. Den tredje delen är att diskutera en text man har lyssnat på,och det ska jag väl klara av....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0